Thomas Canto | ABOUT
thomas canto
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ABOUT

portrait

Thomas Canto,
Born in 1979,

Thomas Canto transposes his personal vision of his environment on canvas; proposing an abstract and duplicate vision to the disorganized entanglement of the mixtures of his urban life. On one hand, the city in sections of walls or blue prints, on the other humanity and its individuality.
For his painting, he draws his inspiration from his memories and his meetings with the city and its inhabitants adding to it his own style, with the greatest accuracy and attention to detail. From walls covered with graffiti and posters to the surreal architectures of his futuristic cities, from the absence of any trace of mankind to his highly meticulous portraits, the artist is all about detail.
Fond of precision work and keen on pure aesthetics, technique holds a prominent place in his production. His gestures, as well as the materials and tools he uses evolve together with his art, and his work continues to gain clarity through experience and time. The patience and meticulousness displayed give an almost industrial aspect to his treatment of modern architecture.

 

Thomas Canto
Né en 1979, 

Thomas Canto traduit en peinture la vision qu’il a de son environnement. A l’enchevêtrement désorganisé de la vie urbaine, il propose une vision technique, abstraite et dédoublée. D’un côté la ville, par pans de murs, ou par plans techniques, de l’autre l’humain dans toute son individualité.
Il puise son inspiration dans ses souvenirs et ses rencontres avec la Ville et ses Habitants, en y insufflant son style avec minutie et rigueur. Des murs recouverts de tags et d’affiches aux architectures irréelles de ses cités futuristes, de l’absence de toute trace humaine aux portraits éclatés, Thomas Canto donne dans le détail.
Adepte du travail de précision, amoureux de l’esthétique pure, la technique tient une place prédominante dans ses productions. Ses gestes, tout comme les matières et outils qu’il emploie évoluent en même temps que son œuvre, et c’est par l’expérience et le temps que son travail continue de gagner en netteté. La patience et la méticulosité dont il fait preuve donnent un aspect quasi industriel à son traitement de l’architecture moderne.